8 manieren om meer bezoekers op je website te krijgen

 In Marketing

Het is heel simpel. Een website heeft gewoon bezoekers nodig. Het is dan ook belangrijk dat het kwalitatieve bezoekers zijn. Er zijn verschillende manieren om bezoekers te trekken naar je website. Het internet is vandaag de dag heel groot en groeiende. Dat is mooi want ook de kleine ondernemingen kunnen winnen van de concurrenten met een veel grotere marketingbudget. Door gebruik te maken van de onderstaande tips is het mogelijk om meer kwalitatieve bezoekers op je website te krijgen.

Plaats een Facebook Retargeting Pixel

Als je nog geen Facebook Retargeting Pixel hebt geplaatst op de website is dit het eerste wat je dient te doen. Door het plaatsen van de Facebook Retargeting Pixel begin je een groep op te bouwen die later kunt gaan bereiken op Facebook. Bezoekers die al op de website zijn geweest kun je op deze manier weer gaan bereiken met een gepaste boodschap.

il lijst maken

Bouw een e-maillijst

Het is van belang dat je begint met het opbouwen van een mailinglijst. Het opbouwen van de mailinglijst dient één van de belangrijkste marketing doelstellingen te worden. Personen op de mailinglijst kun je altijd bereiken zonder een euro uit te geven. Je kunt ook verschillende mailinglijsten aanmaken, bijvoorbeeld een mailinglijst voor vaste klanten en een mailinglijst voor potentiële klanten.

Maak gebruik van Facebook advertenties

Eén van de grootste marketing kansen op dit moment is Facebook adverteren. Met Facebook adverteren is het mogelijk om heel gericht een bepaalde doelgroep(en) te bereiken. Facebook adverteren is in vergelijking met andere marketing kanalen een hele goedkope manier van adverteren en zeer doelgericht. Als je Facebook bedrijfsmatig gaat inzetten is een pré om Facebook adverteren in te zetten. De tijd van dat Facebook gratis was om personen te bereiken is voorbij. Facebook laat tegenwoordig je berichten nog maar aan 10% van de personen die je pagina hebben geliked zien. Het is dus nodig om de geplaatste berichten te boosten onder de personen die je pagina al hebben geliked.

Zorg voor een blog op de website

Wanneer je een blog op de website hebt wordt het makkelijker om alle andere kanalen rondom de website te onderhouden. Wanneer je leuke blogberichten op de website hebt staan kun je de blog berichten posten op Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en je kunt de blog berichten delen met de mailinglijst. Het hebben van een blog op de website is een middel om verschillende kanalen te onderhouden. Ga strategisch om met de content die je hebt en probeer de content op zoveel mogelijk plekken te verspreiden. Het hebben van een blog op de website heeft verschillende voordelen:

  • Het verbetert de Google vindbaarheid
  • Sterkere content voor op Facebook
  • Positieve reacties op verschillende Social Media.

Google Adwords

Google Adwords zijn betaalde advertenties van Google. Je bepaalt op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden en in welke regio’s je de advertenties wilt tonen. Je kunt adverteren op Google wanneer mensen op zoek zijn op bepaalde zoekwoorden en je kunt adverteren met Google Adwords op andere websites. Het adverteren op andere websites wordt het Google Adwords Display genoemd. Adverteren in Google op zoekwoorden wordt het Google zoeknetwerk genoemd. Een groot voordeel van Google Adwords is dat de kosten en de baten overzichtelijk zijn.

Zet Google Adwords Retargeting in

Je hebt het vast zelf al een keer gemerkt. Je bezoekt een website of webwinkel en even later zie je een advertentie van de bezochte website op een andere website. Dit is natuurlijk geen toeval. Dit is Google Adwords Retargeting. Met Google Retargeting bereik je de personen die al eerder op de website zijn geweest en dit is natuurlijk heel krachtig. Het is van belang om in beeld te blijven van de doelgroep(en) en Google Adwords Retargeting is hier een prima middel voor.

SEO (zoekmachine optimalisatie)

Het is van belang dat de website goed wordt gevonden in de gratis zoekresultaten op Google. Google is de grootste zoekmachine en maar liefst 90% van de zoekopdrachten begint op Google. Het is van dus van groot belang dat de website goed wordt gevonden in de gratis zoekresultaten op relevante zoekwoorden. Door een goede SEO strategie toe te passen is mogelijk om goed gevonden te worden op Google en hiermee constant gratis relevante bezoekers op de website te krijgen. Meer relevante bezoekers op de website zal leiden tot meer verkopen/aanvragen etc.

Deel je blog berichten op andere websites

Er zijn ongetwijfeld websites in jouw markt die relevant zijn om bepaalde blog berichten op te plaatsen. Vaak staan website eigenaren open om gast artikelen op de website te plaatsen. Dit heeft voor hun natuurlijk als voordeel dat ze gratis content op de website krijgen, maar voor jou heeft dit ook voordelen. Zorg er wel voor dat je een link krijgt naar je eigen website. Hierdoor krijg je bezoekers op de website die je zelf niet had kunnen bereiken. Ga op zoek naar interessante websites.

Recommended Posts

Leave a Comment

Share This
5 tips om een landings pagina relevanter te maken.